Újra Kutatók Éjszakája a Tanszéken!

Az innovatív oktatás a Műegyetemen
szeptember 27 @ 19:00 – 20:30
A Műszaki Pedagógia Tanszék programja a Kutatók Éjszakáján
Sok szeretettel várunk minden érdeklődőt a rendezvényen! Várjuk jelenlegi és volt hallgatóinkat, és a tudomány és oktatás irányt érdeklődőket általában!
Színes előadásainkkal közelebb szeretnénk hozni az innovatív oktatás világát mindenkihez.

info: szuts.z@eik.bme.hu

Dátum:
szeptember 27
Időpont:
19:00 – 20:30

Pontos helyszín

BME Q épület
Magyar tudósok körútja 2
Q épület A szárny 1. emelet
Budapest,Magyarország1117 
 
Részletes program:
Moderátor: Szűts Zoltán19:00-19:15 Dr. Tóth Péter tanszékvezető egyetemi tanár:Köszöntő
 
19:15-19:30 Dr. Benedek András egyetemi tanár:Lehet-e az oktatás más, mint innovatív?!Az előadás a tradicionális oktatási keretekből kilépő innovatív kísérletekre, módszertani újdonságokra hívja fel a figyelmet. Konkrét példaként bemutatja, hogy a szakképzés tartalmi innovációjábanmiként alkalmazhatók a nyitott tananyag-fejlesztési megoldások, milyen lehetőségei vannak az online kollaboratív tanítási-tanulási módszerek bevezetésének.

 

19:30-19:45 Horváth Cz. János: Mikrotartalmak – az apró ismeretektől az átfogó tudásig

Valóra vált a közelmúlt nagy ígérete, mára információözönben élünk. Korunk embere gyakorlatilag olyan adatokhoz, tartalmakhoz férhet hozzászinte ingyen, amelyek akár egy-két évtizede elérhetetlenek voltak.Vajon jól gazdálkodunk ezzel a lehetőségünkkel? Tudjuk-e sajáthasznunkra fordítani ezt az információbőséget? Okosabbak, tanultabbak vagyunk, mint tíz éve, vagy csupán tájékozottabbak? Értékké tehető-e asaját tudás? Van-e módunk arra, hogy saját tudástárakat építsünk,függetlenedve a nagy tartalomszolgáltatóktól? Vajon lehet-e a tudásmindenkié? Átalakítja-e a jövő iskoláját a mikrotartalom szemlélet? Előadásomban ezekre a kérdésekre keresem a válaszokat.

 

19:45-20:00 Dr. habil. Szűts Zoltán egyetemi docens: Játszani is engedd!

A játék iránti nyitottságot, a játszva tanulást szolgálja agamifikáció, melyben a pontrendszereknek, a szinteknek, a tanulókközti egészséges versengésnek van fontos szerepe. Az előadásban szóesik arról, hogy milyen erők működnek az információs társadalomban a tanulás, a munka, a szabadidő eltöltése között. A digitális eszközökés technológiák használatára tömegesen manapság a szabadidő eltöltésében kerül sor, ezen belül is történetileg a játék emelkedikki. Az Y generáció közös emléke a Commodore 64-en, majd a PC-entörténő játék. De vajon erre az élményre épülő, erős ingereket kiváltó gamifikáció hogyan integrálható hatékonyan a tanulás folyamatába?

 

20:00-20:15 Dr. habil. Molnár György egyetemi docens: Merj felhőkben gondolkodni és kooperálni – korszerű interaktív módszertani megoldások a 21. században.

A 21. századi pedagógia napjainkban gyökeresen átalakult, megváltozott tudáskoncepció jellemzi. A korszerű hálózati digitális rendszerek és konstrukciók lehetővé teszik az időben és térben megosztott, szinkronvagy aszinkron tanulást, valamint a különféle interaktív, kooperatívtevékenységek sorát is. Ennek egyik lényeges gyakorlati terepét kínálják a felhőalapú, interaktív szolgáltatások, melyek segítségével közösen, élményalapon fogadhatják be a diákok az izgalmas, dinamikusés friss tanulnivalókat. Előadásomban ezen nyitott forráskódúlehetőségekről kívánok egy pillanatképet megmutatni.

20:15-20:30 Dr. habil. Kálmán Anikó egyetemi docens: Mérnök leszek, de ki is  vagyok?

Meglepő és tanulságos képet kapunk a mérnök hallgatókéletbölcsességeiből, zenei ízlésvilágáról és a választott idolokról a különböző kultúrájú, de hasonló korú fiatalok hogyan választanak azelőttük álló globális problémákból, hogyan keresnek megoldást akritikus kérdésekre.