Kutatók éjszakája 2020

Az elveszett és átalakult palatábla nyomában – Az athéni hagyományos palatáblától a digitális pedagógiáig – a digitális munkarend utópiája

 

  • A rendezvény típusa: Online előadás és szabadulószoba
  • Regisztrálni a következő felületen lehet: http://appi.bme.hu/survey/index.php/937196/lang-hu
  • A rendezvény időpontja: 2020. november 27. 17:00-18:30
  • A rendezvény helyszíne: Online helyszín a MS Teams-ben, amelyet a regisztrációt követően küldünk meg pontosan a résztvevőknek
  • Szervező intézmény(ek): BME Gazdaság-és Társadalomtudományi Kar, Műszaki Pedagógia Tanszék
  • Programfelelős: Dr. Molnár György
  • Előadók, szereplők: Horváth Cz. János, Nagy Katalin, Sik Dávid Tamás, Czimmer István László, Orosz Beáta
  • Regisztráció szükséges-e: Igen, kérjük szépen a megadott felületen

 

 

 

A programfelelős bemutatkozása

Dr. habil Molnár György egyetemi docens, villamosmérnök-mérnöktanár, orvosbiológus mérnök, a Neveléstudomány Doktora (PhD.) közoktatási vezető-szakvizsgázott pedagógus, számos tudományos és szakmai bizottság aktív tagja (OTDT, Tehetség Tanács, MAB, HERA, MPT, TKSZ). https://www.mpt.bme.hu/dr-molnar-gyorgy

2001 óta a BME egyetemi oktatójaként folyamatosan részt vesz a Műszaki Pedagógiai Tanszék valamint a Gazdaság-és Társadalomtudományi Kar munkájában. Az IKT-alapú valamint élménypedagógiai jellegű kutatási alaptémái mellett a szakképzés-pedagógia módszertani és technológiai-innovációs lehetőségei is foglalkoztatták, melyek alkalmat adtak arra is, hogy az új korszerű, atipikus és elektronikus tanítási-tanulási utakat is kutathassa. Email/Ímél: molnar.gy@eik.bme.hu

Szinopszis, összefoglaló, programterv

Az immár 150 éves Műszaki Pedagógia Tanszékünk egy rendhagyó, játékos utazásra hívja a kedves érdeklődőket, melynek keretében modern környezetben, a műszaki tudományok magyar fellegvárában interaktív módon bemutatjuk az oktatásban használt oktatástechnikai eszközök öt generációját. emellett felvonultatjuk a nemzedékek generációit is, a veteránoktól kezdve a Z generációkig. A játékkal egybekötött rövid, érdekfeszítő előadások során a gyakorlatban prezentáljuk, hogyan jutott el az oktatás a hagyományos palatáblától a krétás táblán keresztül az okostábláig, a falitábláktól a számítógépig, a logarléctől a kiterjesztett vagy virtuális valóságig. Az eszközöket széles tárházának bemutatása mellett az egyes emberi generációk is megszólalnak, és kis történeteket mesélnek a különböző oktatástechnikai eszközhasználatukkal kapcsolatos élményeikről. Az esemény online résztvevői aktív szerepet játszhatnak a Kutatók Éjszakájának Műegyetemi műszaki és pedagógia jellegű programjában, ismereteiket, tudásukat ezáltal gyarapíthatják a résztvevők.