MPT tudományos közlemények

BME Műszaki Pedagógia Tanszék publikációs listája

2015

Könyv, könyvrészlet

Benedek András

  • New Approaches to the E-content and E-textbook in Higher Education
    In: L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres (szerk.)
    Proceedings of INTED2015 Conference. Konferencia helye, ideje: Madrid, Spanyolország, 2015.03.02-2015.03.04. Madrid: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2015. pp. 3646-3650.
    (ISBN:978-84-606-5763-7)
  • NEW APPROACHES TO THE E-CONTENT AND E-TEXTBOOK IN HIGHER EDUCATION
    In: L Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres (szerk.)
    INTED2015 Abstracts. Konferencia helye, ideje: Madrid, Spanyolország, 2015.03.02-2015.03.04. Madrid: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2015. Paper 928. 1 p.
    (ISBN:978-84-606-5761-3)

Feketéné Szakos Éva

  • Is foreign language teaching for adults an adult learning profession?
    In: Németh Balázs (szerk.)
    Research and Development in Adult Learning and Education in Hungary. 133 p.
    Bonn: Institut für Internationale Zusammenarbeit des Deutschen Volkshochschul-Verbandes e. V., 2015. pp. 26-34.
    (International Perspectives in Adult Education; 70.)
    (ISBN:978-3-942755-22-1)
  • Adalékok a felnőttkori hálózatos tanulás értelmezéséhez
    In: Henczi Lajos (szerk.)
    A szak- és felnőttképzés-szervezés gyakorlata (39.). Budapest: Raabe Klett Kiadó, 2015. pp. 1-16.

Kálmán Anikó

  • Budapest BME: Developing a Student Innovation Ecosystem
    In: Pia Lappalainen, Markku Markkula, Hank Kune (szerk.)
    Orchestrating Regional Innovation Ecosystems: Espoo Innovation Garden. Espoo: Aalto University; Laurea University of Applied Science; Built Environment RYM Oy, 2015. pp. 241-254.
    (ISBN:978-952-60-3701-1; 978-952-60-3702-8)

Kata János

  • Szegregált és integrált oktatás játékelméleti szimulációja
    In: Torgyik Judit (szerk.)
    Százarcú pedagógia. 513 p.
    Konferencia helye, ideje: Komárno, Szlovákia, 2015.01.12-2015.01.14. Komárno: International Research Institute, 2015. pp. 245-250.
    (ISBN:978-80-89691-17-3)

Molnár György

  • New Approaches to the E-content and E-textbook in Higher Education
    In: L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres (szerk.)
    Proceedings of INTED2015 Conference. Konferencia helye, ideje: Madrid, Spanyolország, 2015.03.02-2015.03.04. Madrid: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2015. pp. 3646-3650.
    (ISBN:978-84-606-5763-7)
  • NEW APPROACHES TO THE E-CONTENT AND E-TEXTBOOK IN HIGHER EDUCATION
    In: L Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres (szerk.)
    INTED2015 Abstracts. Konferencia helye, ideje: Madrid, Spanyolország, 2015.03.02-2015.03.04. Madrid: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2015. Paper 928. 1 p.
    (ISBN:978-84-606-5761-3)
  • Teaching and Learning in modern digital Environment
    In: Anikó Szakál (szerk.)
    SAMI 2015 • IEEE 13th International Symposium on Applied Machine Intelligence and Informatics. Konferencia helye, ideje: Herlany, Szlovákia, 2015.01.22-2015.01.24. Herlany: IEEE Hungary Section, 2015. pp. 213-217.
    (ISBN:978-1-4799-8220-2; 978-1-4799-8221-9)
  • Lifelong learning stratégia szerepe az oktatási és képzési rendszerben Magyarországon
    In: Torgyik Judit (szerk.)
    Százarcú pedagógia. 513 p.
    Konferencia helye, ideje: Komárno, Szlovákia, 2015.01.12-2015.01.14. Komárno: International Research Institute, 2015. pp. 403-409.
    (ISBN:978-80-89691-17-3)
  • IKT a tanulás szolgálatában – konnektivista tanulásmódszertan lehetőségei a felsőoktatásban
    In: Ujhelyi Adrienn, Lévai Dóra (szerk.)
    VII. OKTATÁS-INFORMATIKAI KONFERENCIA: Tanulmánykötet. Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 2015.05.15-2015.05.16. Budapest: ELTE PPK Neveléstudományi Intézet, 2015. pp. 274-285.
    (ISBN:978-963-284-598-2)
  • A korszerű IKT alkalmazásának mutatói a szakmai tanárképzésben
    In: Bacsa-Bán Anetta (szerk.)
    Mérnöktanár: tradíció és modernitás: A 45 éves tanárképzés jubileumára. 181 p.
    Konferencia helye, ideje: Dunaújváros, Magyarország, 2015.06.03 Dunaújváros: DUF Press, 2015. pp. 140-151.
    (ISBN:978 963 991 562 6)

Tanulmány, folyóiratcikk, írásban megjelent konferencia-előadás

Benedek András

  • More Visual Content into Vocational Education
    OPUS ET EDUCATIO : MUNKA ÉS NEVELÉS I.:(2.) pp. 39-47. (2015)

Molnár György

  • Three Dimensional Applications in Teaching and Learning Processes
    PROCEDIA – SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES 2015:(191) pp. 2667-2673. (2015)
    6th World Conference on educational Sciences.
  • Az újmédiáról felsőfokon
    ISKOLAKULTÚRA 2015:(02) pp. 130-132. (2015)
    (Iskolakultúra; Gondolat)

 

2014

Könyv, könyvrészlet

Bendek András

  • Three Dimensional Applications in Teaching and Learning Processes
    In: György Molnár, András Benedek
    6th World Conference on Education Sciences. Konferencia helye, ideje: Malta, Málta, 2014.02.06-2014.02.09. Istambul: Western Periodicals, 2014. pp. 2667-2668.
    (6th World Conference on Education Sciences)
  • Supporting the m-learning based knowledge transfer in university education and corporate sector
    In: Prof Inmaculada Arnedillo Sánchez, Prof Pedro Isaías (szerk.)
    PROCEEDINGS OF THE 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON MOBILE LEARNING 2014. Konferencia helye, ideje: Madrid, Spanyolország, 2014.02.28-2014.03.02. Madrid: IADIS Press, 2014. pp. 339-343.
    (PROCEEDINGS OF THE 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON MOBILE LEARNING 2014)
    (ISBN:978-989-8704-02-3)
  • ICT in Education: A New paradigm and old obstacle
    In: Arno Leist, Tadeusz Pankowski (szerk.)
    ICCGI 2014 : The Ninth International Multi-Conference on Computing in the Global Information Technology. Konferencia helye, ideje: Sevilla, Spanyolország, 2014.06.22-2014.06.26. Sevilla: IARIA, 2014. pp. 54-60.
    (ISBN:978-1-61208-346-9)
  • Old and New Dilemmas
    In: Kristóf Nyíri, András Benedek (szerk.)
    The Power of the Image: Emotion, Expression, Explanation. Frankfurt/M.; Berlin; Bern; Bruxelles; New York; Oxford; Wien: Peter Lang Internationaler Verlag der Wissenschaften, 2014. pp. 199-214.
    (Visual Learning; Volume 4.)
    (ISBN:978-3-631-64713-4)
  • The Power of the Image: Emotion, Expression, Explanation
    Frankfurt/M.; Berlin; Bern; Bruxelles; New York; Oxford; Wien: Peter Lang Internationaler Verlag der Wissenschaften, 2014.
    (Visual Learning; Volume 4.)
    (ISBN:978-3-631-64713-4)
  • Learning in digital Environments
    Budapest: Typotex Kiadó, 2014. 148 p.
    (ISBN:978-963-279-766-3)

Feketéné Szakos Éva

  • Innovatív irányok az ezredforduló utáni andragógiában
    Budapest: Eötvös József Könyvkiadó, 2014. 144 p.
    (ISBN:978-963-9955-52-3)

Horváth Cz. János

  • Oktatás és technológia
    Budapest: Typotex Kiadó, 2014. 592 p.
    (ISBN:978-963-279-766-3)

Kálmán Anikó

  • THE CHANGING ROLE OF UNIVERSITIES IN THE 21ST CENTURY – TEACHERS’ AND LEARNERS’ NEEDS
    In: Robin Clark (szerk.)
    42nd Annual Conference SEFI. Konferencia helye, ideje: Birmingham, Egyesült Királyság, 2014.09.15-2014.09.19. Bruxelles: SEFI, 2014. Paper 9. 156 p.
    (ISBN:978-2-87352-010-6)
  • Élménypedagógia a felsőoktatásban – gyakorlati, innovatív, élményalapú módszerek a mérnök és pedagógus szakos hallgatók körében
    In: Buda András (szerk.)
    XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Oktatás és nevelés – gyakorlat és tudomány: tartalmi összefoglalók. 472 p.
    Konferencia helye, ideje: Debrecen, Magyarország, 2014.11.06-2014.11.08. Debrecen: Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, 2014. p. 438. 1 p.
    (ISBN:978-963-473-742-1)
  • A Tudásháromszög, az egyetemi kultúra megújítója
    In: Mészáros Attila (szerk.)
    A felsőoktatás tudományos, módszertani és munkaerőpiaci kihívásai a XXI. században. Győr: Széchenyi István Egyetem, 2014. pp. 242-256.
    (ISBN:978-615-5391-32-3)
  • Szubkultúrák megjelenése az oktatás világában –: Kik kopogtatnak az egyetemek kapuin?
    In: Mészáros Attila (szerk.)
    A felsőoktatás tudományos, módszertani és munkaeőpiaci kihívásai a XXI. században. Konferencia helye, ideje: Győr, Magyarország, 2015.05.29-2015.05.30. Győr: Széchenyi István Egyetem, 2014. pp. 278-291.
    (ISBN:978-615-5391-32-2)

Kata János

  • Hogyan tanulnak ma az egyetemisták? Hasznosítható-e a pedagógia a mérnökképzésben?
    In: Torgyik Judit (szerk.)
    Sokszínű pedagógiai kultúra: II. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia. 534 p.
    Konferencia helye, ideje: Nové Zámky, Szlovákia, 2014.01.09-2014.01.11. Komárno: International Research Institute, 2014. pp. 144-148.
    (ISBN:978-80-89691-05-0)

Molnár György

  • Three Dimensional Applications in Teaching and Learning Processes
    In: György Molnár, András Benedek
    6th World Conference on Education Sciences. Konferencia helye, ideje: Malta, Málta, 2014.02.06-2014.02.09. Istambul: Western Periodicals, 2014. pp. 2667-2668.
    (6th World Conference on Education Sciences)
  • Supporting the m-learning based knowledge transfer in university education and corporate sector
    In: Prof Inmaculada Arnedillo Sánchez, Prof Pedro Isaías (szerk.)
    PROCEEDINGS OF THE 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON MOBILE LEARNING 2014. Konferencia helye, ideje: Madrid, Spanyolország, 2014.02.28-2014.03.02. Madrid: IADIS Press, 2014. pp. 339-343.
    (PROCEEDINGS OF THE 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON MOBILE LEARNING 2014)
    (ISBN:978-989-8704-02-3)
  • ICT in Education: A New paradigm and old obstacle
    In: Arno Leist, Tadeusz Pankowski (szerk.)
    ICCGI 2014 : The Ninth International Multi-Conference on Computing in the Global Information Technology. Konferencia helye, ideje: Sevilla, Spanyolország, 2014.06.22-2014.06.26. Sevilla: IARIA, 2014. pp. 54-60.
    (ISBN:978-1-61208-346-9)
  • Új közösségi alapú tanulási formák a BME bázisán: Gyakorlatok és tapasztalatok
    In: Tóth Péter, Ősz Rita, Várszegi Ágnes (szerk.)
    Pedagógusképzés – személyiségformálás, értékközvetítés, értékteremtés: IV. Trefort Ágoston Szakmai Tanárképzési Konferencia tanulmánykötet. 453 p.
    Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 2014.11.20 Budapest: Óbudai Egyetem Trefort Ágoston Mérnökpedagógiai Központ, 2014. Paper MGy_18. 18 p.
    (ISBN:978-615-5460-05-0)
  • Learning in digital Environments
    Budapest: Typotex Kiadó, 2014. 148 p.
    (ISBN:978-963-279-766-3)
  • Modern ICT based teaching and learning support systems and solutions in higher education practice
    In: Milan Turčáni, Martin Drlík, Jozef Kapusta, Peter Švec (szerk.)
    10th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics. 654 p.
    Konferencia helye, ideje: Štúrovo, Szlovákia, 2014.05.05-2014.05.07. Nitra: Wolters Kluwer Law and Business, 2014. pp. 421-430.
    (10th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics)
    (ISBN:978-­80-­7478-­497-­2)
  • Advanced mobile communication and media devices and applications in the base of higher education
    In: Anikó Szakál (szerk.)
    SISY 2014: IEEE 12th International Symposium on Intelligent Systems and Informatics. Konferencia helye, ideje: Subotica, Szerbia, 2014.09.11-2014.09.13. (IEEE)
    Subotica: IEEE Hungary Section, 2014. pp. 169-174.
    (ISBN:978-1-4799-5995-2)
  • Élménypedagógia a felsőoktatásban – gyakorlati, innovatív, élményalapú módszerek a mérnök és pedagógus szakos hallgatók körében
    In: Buda András (szerk.)
    XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Oktatás és nevelés – gyakorlat és tudomány: tartalmi összefoglalók. 472 p.
    Konferencia helye, ideje: Debrecen, Magyarország, 2014.11.06-2014.11.08. Debrecen: Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete, 2014. p. 438. 1 p.
    (ISBN:978-963-473-742-1)
  • Új kihívások a pedagógus életpálya modellben különös tekintettel a digitális írástudásra
    In: Torgyik Judit (szerk.)
    Sokszínű pedagógiai kultúra: II. Neveléstudományi és szakmódszertani konferencia. 534 p.
    Konferencia helye, ideje: Nové Zámky, Szlovákia, 2014.01.09-2014.01.11. Komárno: International Research Institute, 2014. pp. 365-373.
    (ISBN:978-80-89691-05-0)
  • Oktatás és technológia
    Budapest: Typotex Kiadó, 2014. 592 p.
    (ISBN:978-963-279-766-3)
  • Pedagógiai megújulás tapasztalatai a szakmai tanárképzésben – új IKT alapú eszközök és koncepciók a tanárképzésben
    In: Ollé János (szerk.)
    VI. Oktatás-Informatikai Konferencia Tanulmánykötet. Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 2014.02.07-2014.02.08. Budapest: ELTE PPK Neveléstudományi Intézet, 2014. pp. 434-452.
    (ISBN:978-963-284-493-0)
  • Az újmédia digitális, időszerű, tartalmi kérdései
    In: Hülber László (szerk.)
    Digitális Pedagóggus konferencia. Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 2014.04.26 Budapest: ELTE PPK, 2014. pp. 45-47.
    (Digitális Pedagóggus konferencia)
    (ISBN:978-963-284-521-0)
  • Tömeges online tanulástámogatási környezetek a felsőoktatás bázisán
    In: Ősz Rita (szerk.)
    Empirikus kutatások a szakképzésben és a felsőoktatás-pedagógiában. 235 p.
    Székesfehérvár: DSGI, 2014. pp. 179-196.
    (Kutatási füzetek; 12.)
    (ISBN:978-963-89747-3-0)
  • A mobiltanulás lehetőségei a felsőoktatás bázisán
    In: Mészáros Attila (szerk.)
    A felsőoktatás tudományos, módszertani és munkaerőpiaci kihívásai a XXI. században. Győr: Széchenyi István Egyetem, 2014. pp. 177-186.
    (ISBN:978-615-5391-32-3)

Nyíri Kristóf

  • The Power of the Image: Emotion, Expression, Explanation
    Frankfurt/M.; Berlin; Bern; Bruxelles; New York; Oxford; Wien: Peter Lang Internationaler Verlag der Wissenschaften, 2014.
    (Visual Learning; Volume 4.)
    (ISBN:978-3-631-64713-4)
  • Meaning and Motoricity: Essays on Image and Time
    Frankfurt: Peter Lang Verlag, 2014. 152 p.
    (ISBN:978-3631651346)
  • Image and Time in the Theory of Gestures
    In: Kristóf Nyíri, András Benedek (szerk.)
    The Power of the Image: Emotion, Expression, Explanation. Frankfurt/M.; Berlin; Bern; Bruxelles; New York; Oxford; Wien: Peter Lang Internationaler Verlag der Wissenschaften, 2014. pp. 253-274.
    (Visual Learning; Volume 4.)
    (ISBN:978-3-631-64713-4)
  • Konzervatizmus hagyományok nélkül
    In: Gy Hunyady, L Török (szerk.)
    Történelem és emlékezet. Budapest: Akadémiai Kiadó; Kossuth Kiadó, 2014. pp. 195-206.

Vidékiné Reményi Judit

  • Learning in digital Environments
    Budapest: Typotex Kiadó, 2014. 148 p.
    (ISBN:978-963-279-766-3)
  • Patterns of Non-encouraged In-class Mobile Technologies Use at Budapest university of Technology and economics
    In: António Moreira Teixeir, András Szűcs (szerk.)
    Challenges for Research into Open & Distance Learning. Konferencia helye, ideje: Oxford, Anglia, 2014.10.27-2014.10.28. Oxford: EDEN, 2014. pp. 447-453.
    (ISBN:978-615-5511-00-4)

Tanulmány, folyóiratcikk, írásban megjelent konferencia-előadás

Benedek András

  • A vizualitás új lehetőségei a felnőttkori tanulásban
    NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ II:(1) pp. 21-29. (2014)
  • A MOOC-orientált fejlesztések esélyei Magyarországon
    In: Kis-Tóth Lajos (szerk.)
    Agria Media 2014, ICI 13, ICEM 2014: Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás. 2014. október 8–10. Konferencia helye, ideje: Eger, Magyarország, 2014.10.08-2014.10.10. Eger: Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatikai Intézet, pp. 17-18.
  • Szerves tanulási környezetek
    In: Benedek András, Golnhofer Erzsébet (szerk.)
    Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2013. Tanulás és környezete.. Budapest: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, 2014. pp. 107-126.
  • Közösségi főiskola, ma már időben és térben távoli perspektívák fényében
    In: Halm Tamás (szerk.)
    Tisztelet az érdemnek. Írások Roóz József rector emeritus 70. születésnapjára. Budapest: Tinta Könyvkiadó; BGF Külkereskedelmi Kar, 2014. pp. 15-19.
  • (ISBN:978-963-7159-68-8)

Feketéné Szakos Éva

  • Learning as renewal: contribution to the present theoretical background of the lifelong learning policy of the European Union.
    INTERNATIONAL JOURNAL OF LIFELONG EDUCATION 33:(4) pp. 504-522. (2014)
  • Trendkutatás és felnőttképzési innováció
    NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 2:(1) pp. 29-38. (2014)

Horváth Cz. János

  • Perspectives on Microcontent
    In: Visual learning – pictures – parables – paradoxes. Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 2014.11.14-2014.11.15.pp. 1-2.

Kálmán Anikó

  • Paradigm Shift in Higher Education Collaboration: Cooperation Instead of Competition
    In: EDEN 2014 Annual Conference: E-learning at work and the workplace. Konferencia helye, ideje: Zagreb, Horvátország, 2014.06.10-2014.06.13. Paper E3/177_Kalman. 4 p.
  • Regions – Countries Networks in Knowledge Economy Field: Cross – Country / cross – border Comparisons and Experiences
    In: ERSA 54th Congress. Konferencia helye, ideje: St. Petersburg, Oroszország, 2014.08.26-2014.08.29. Paper S_V2.
  • Az EU 2020 és a felsőoktatási innováció
    Magyarország
    Budapest, Magyar Tudományos Akadémia, Pedagógiai Bizottság, Andragógiai Albizottság ülés, Elhangzott előadás (2014)
  • Oktatói tanulás: az y(n) = eⁿ learning módszere
    Magyarország
    Budapest, Innovatív oktatási módszerek szakmai műhely, Tempus Közalapítvány, Elhangzott előadás (2014)
  • Jövőkép a diák-tanár kapcsolat vonatkozásában
    XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, 2014. november 6-8. (2014)

Molnár György

  • A MOOC-orientált fejlesztések esélyei Magyarországon
    In: Kis-Tóth Lajos (szerk.)
    Agria Media 2014, ICI 13, ICEM 2014: Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás. 2014. október 8–10. Konferencia helye, ideje: Eger, Magyarország, 2014.10.08-2014.10.10. Eger: Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatikai Intézet, pp. 17-18.
  • Opportunities for Learning Support in Interactive E-learning Environments, in Particular in the Fields of Mathematics and Physics
    US-CHINA EDUCATION REVIEW A 14:(2) pp. 106-113. (2014)
  • Visual Learning – Picture and Discourse in Virtual Worlds
    pp. 1-2.
    Magyarország
    5th Visual Learning Conference – Budapest, Nov. 14–15, 2014 (2014)
  • Digitális kompetenciák és IKT alapú megoldások a felsőoktatásban
    pp. 6-14.
    ISSN: 2062-3763, EDU SZAKKÉPZÉS-, ÉS KÖRNYEZETPEDAGÓGIA ELEKTRONIKUS SZAKFOLYÓIRAT (2014)
  • Az újmédia digitális, időszerű, tartalmi kérdései
    OKTATÁS-INFORMATIKA 2014:(2.) pp. 29-39. (2014)
    Budapest, Magyarország
  • A digitális kommunikáció virtuális lenyomatai
    E-NYELV.HU MAGAZIN 2014:(4) Paper 2. 6 p. (2014)
    (ISBN 2063-6113)
  • Az IKT-eszközök használata a koreai oktatási rendszerben
    INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT XIV:(4) pp. 19-27. (2014)
  • Korszerű ikt alapú fejlesztések a képzések minőségének támogatására
    In: Kis-Tóth Lajos (szerk.)
    Agria Media 2014, ICI 13, ICEM 2014: Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás. 2014. október 8–10. Konferencia helye, ideje: Eger, Magyarország, 2014.10.08-2014.10.10. Eger: Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatikai Intézet, pp. 88-89.
  • Recenzió – Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2013
    OPUS ET EDUCATIO : MUNKA ÉS NEVELÉS 2014:(1.) 4 p. Paper 83. 4 p. (2014)
    Magyarország

Nagy Katalin

  • Korszerű ikt alapú fejlesztések a képzések minőségének támogatására
    In: Kis-Tóth Lajos (szerk.)
    Agria Media 2014, ICI 13, ICEM 2014: Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás. 2014. október 8–10. Konferencia helye, ideje: Eger, Magyarország, 2014.10.08-2014.10.10. Eger: Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatikai Intézet, pp. 88-89.

2013

Könyv, könyvrészlet

Benedek András

  • Új pedagógiai paradigma: 2.0: tételek a digitális tanulásról. In: Benedek András (szerk.) Digitális Pedagógia 2.0. Budapest: BME GTK; Typotex Kiadó, 2013.  pp. 15-51. (ISBN: 978-963-279-807-3)
  • Paths and Traps in the Forest of the Digitalization of Education. In Benedek András, Nyíri Kristóf (szerk.): How to do things with pictures: skill, practice, performance. Frankfurt: Peter Lang GmbH Verlag, 2013. pp. 11-19. (ISBN: 978-3-631-62972-7)

Nyíri Kristóf

  • “Images in Natural Theology” [revised version of http://www.hunfi.hu/nyiri/Nyiri_Glasgow_tlk.pdf], in: Russell Re Manning, ed., The Oxford Handbook of Natural Theology, Oxford: Oxford University Press, 2013. To appear.
  • “Images in Conservative Education”, in: András Benedek and Kristóf Nyíri, eds., How to Do Things with Pictures (series VISUAL LEARNING, vol. 3), Frankfurt: Peter Lang, 2013, pp. 191–207.

Kálmán Anikó

  • Kálmán, A. (szerk.) (2013) (CD): Verseny és együttműködés: az innovatív felsőoktatás/Competition and cooperation: the Innovative Higher Education, MELLearN (Felsőoktatási Hálózat az életen át tartó tanulásért) Egyesület 8. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencia kiadványa/ MELLearN 8th Hungarian National and International Lifelong Learning Conference Proceedings, 2012. április 26-27., Szent István Egyetem, Gödöllő, 310 oldal (Magyar / English), ISBN 978-963-88878-4-9, MELLearN, Debrecen.
  • Developments in Hungarian Lifelong Learning Policies as Means of Implementing the Knowledge Triangle. In: The Knowledge Triangle – Reinventing the Future, pp. 85-100. Eds: Pia Lappalainen, Markku Markkula, ISBN 978-2-87352-006-9, SEFI – Aalto University – Universitat Politècnica de València and VLC/Campus

Molnár György

  • Új IKT-tendenciák a nemzetközi és hazai gyakorlatok tükrében, különös tekintettel a tanítás-tanulás folyamatára In Benedek András (szerk.): Digitális Pedagógia 2.0. Budapest: BME GTK ; Typotex Kiadó, 2013.   pp. 85-133.  (ISBN:978-963-279-807-3)

Sturcz Zoltán

  • Nyelvpedagógiai képek és értékelések Brassai Sámuelről. In: Társadalmi változások – nyelvi változások: alkalmazott nyelvészeti kutatások a Kárpát-medencében. Szeged, 2012.04.12-2012.04.14. Szeged (2013) 13-24. p.   ISBN: 978-963-3927-62-9.
  • Lőrincz Éva Anna: PREZENTÁCIÓ. Budapest: Typotex Kiadó, (BACCALAUREUS SCIENTIÆ TANKÖNYVEK) (2013) 296 p.  ISBN: 978 963 279 264 4.

Horváth Cz. János

  • A mikrotartalmak: avagy egy lépéssel tovább a 2.0-ás úton In: Benedek András (szerk.) Digitális Pedagógia 2.0. BME GTK, Typotex Kiadó, (2013) 195-220. p. ISBN: 978-963-279-807-3.

Lőrincz Éva Anna

  • – Sturcz Zoltán: PREZENTÁCIÓ. (BACCALAUREUS SCIENTIÆ TANKÖNYVEK), Typotex Kiadó, Budapest (2013), 296 p. ISBN: 978 963 279 264 4.

 

 

Tanulmány, folyóiratcikk, írásban megjelent konferencia-előadás

Benedek András

  • – György Molnár – János Cz. Horváth: Technology-based knowledge networks in higher education. In Fezile Özdamlı (szerk.): 5th WORD CONFERENCE on EDUCATIONAL SCIENCES – 2013. 2013.  pp. 1-6.
  • – György Molnár: ICT Related Tasks and Challenges In The New Model of Technical Teacher Training. In John Terzakis, Constantin Paleologu, Tibor Gyires (szerk.): Info Ware 2013: ICCGI 2013: The Eighth International Multi-Conference on Computing in the Global Information Technology. Nice: 2013.  pp. 40-44. (ISBN: 978-1-61208-283-7)
  • Pedagógusképzés és –továbbképzés: új szabályozási keretek és lehetőségek. SZAK FELNŐTTKÉP SZERV GYAK (2013) II: (46) 1-20. p.

Balogh Andrásné

  • – András Benedek – Judit Vidékiné-Reményi: Who is the Joy of Learning Important for? In: Eden Annual Conference:The Joy of Learning. Oslo 2013

Kálmán Anikó

  • Az Európa 2020 stratégia: az életen át tartó tanulás és a tudásháromszög megvalósítása az egyetemeken. In: Új kutatások a neveléstudományokban. A munka és a nevelés világa a tudományban. XII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2012. november 08-10. Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottság, ELTE Eötvös Kiadó, ISSN 2062-090X, 173-191 old.
    Képzők képzése: innováció a felsőoktatásban (előadás összefoglaló). In: 11. Pedagógiai Értékelési Konferencia, Szeged, 2013. április 11-13. Szerk. Józsa Krisztián – Fejes József Balázs, ISBN 978-963-306-212-8, 98 old.
  • Comparative analysis of trainers’ needs in higher education network (abstract). In: 41st Annual SEFI Conference: 1973-2013: Engineering Education Fast Forward, 16-20 September 2013, Leuven, Belgium, pp. 150

Kata János

  • Aki nem bukott meg, az nem is volt egyetemista: A bukás jelensége a műegyetemen. In: Józsa Krisztián, Fejes József Balázs (szerk.) XI. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Szeged, Magyarország, (2013) 97-98. p. ISBN: 978-963-306-212-8.

Molnár György

  • New learning spaces? M-learning’s, in particular the IPad’s potentials in education IJIM 7: (1) 56-60. p. (2013)
  • Formális és informális hálózatalapú tanulási környezetek, s a bennük rejlő tanulási potenciálok szerepe. In Ollé János (szerk.): V. Oktatás-Informatikai Konferencia: Tanulmánykötet. Budapest: ELTE PPK, 2013.  pp. 196-201. (ISBN: 978-963-316-2)
  • – Sik Dávid: Analysis of Teaching-Learning Potential of the BME Alfa e-Learning Surface In Morten Flaten Paulsen, András Szűcs (szerk.): The Joy of Learning – EDEN Annual Conference Proceedings, 2013, Oslo pp. 1051-1056. p. (ISBN: 978-963-89559-3-)
  • – András Benedek János Cz. Horváth: Technology-based knowledge networks in higher education. In Fezile Özdamlı (ed.) 5th WORD CONFERENCE on EDUCATIONAL SCIENCES – 2013. pp. 1-6.
  • – András Benedek: ICT Related Tasks and Challenges In The New Model of Technical Teacher Training. In John Terzakis, Constantin Paleologu, Tibor Gyires (szerk.): Info Ware 2013: ICCGI 2013: The Eighth International Multi-Conference on Computing in the Global Information Technology. Nice: 2013.  pp. 40-44. (ISBN: 978-1-61208-283-7)
  • Challenges and Opportunities in Virtual and Electronic Learning Environments. In Anikó Szakál (szerk.): SISY 2013 IEEE 11th International Symposium on Intelligent Systems and Informatics. Szabadka/Subotica: IEEE, 2013.  pp. 397-401. (ISBN: 978-1-4799-0305-4/13/)
  • The role of electronic and virtual learning support systems in the learning process. In 8th IEEE International Symposium on Applied Computational Intelligence and Informatics. Temesvár/Timisoara: IEEE, 2013.  pp. 51-54. (SACI 2013) (ISBN: 978-1-4673-6397-6)

Horváth Cz. János

  • – György Molnár, András Benedek: Technology-based knowledge networks in higher education In: Fezile Özdamlı (szerk.) 5th WORLD CONFERENCE on EDUCATIONAL SCIENCES – 2013. Roma, (2013) 1-6. p.

***

2012

Könyv, könyvrészlet

Benedek András

  • A Pattern of  Bursts or Constant Light? In: Benedek András, Nyíri Kristóf (szerk.)The Iconic Turn in Education: Visual Learning. Frankfurt. Peter Lang GmbH Verlag, 2012. pp. 7-12 (ISBN: 978-3-361-63771-5)
  • – Kristóf Nyíri (ed.) The Iconic Turn in Education: Visual Learning. Budapest 2011.12.01-2011.12.02. Kiadó: Peter Lang GmbH Verlag, 2012. 166. p. (ISBN: 978-3-631-63771-5)
  • Digitális korunk tendenciái a pedagógiai gondolkodásban. In Dr. Varga Lajos (szerk.) Közoktatás-vezetési kutatások 2010-2012 Tanulmányok, Miskolc: Közoktatási Vezetők Oktatási és Nevelésfejlesztési Alapítvány, 2012.  pp. 37-78.

Nyíri Kristóf

  • Bild und Gebet”, in: Christoph Dohmen and Christoph Wagner, eds., Religion als Bild – Bild als Religion, Regensburg: Schnell & Steiner Verlag, 2012, pp. 216–228.
  • Zeit und Bild: Philosophische Studien zur Wirklichkeit des Werdens, Bielefeld: Transcript Verlag, 2012, 203 pp.
  • “Visualization and the Horizons of Scientific Explanation”, in: András Benedek and Kristóf Nyíri, eds., The Iconic Turn in Education (series VISUAL LEARNING, vol. 2), Frankfurt: Peter Lang, October 2012, pp. 127–150.

Kálmán Anikó

  • Oktatói kompetenciák – felsőoktatás. In: Andragógiai kutatások és fejlesztések. Tisztelgő tanulmánykötet Koltai Dénes tudományszervezői és kutatói munkássága előtt, pp. 194-200. Szerk: Dr. Németh Balázs, ISBN 978-963-642-461-9, Pécsi Tudományegyetem FEEK, Pécs
  • Tanulás és életpálya. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Mérnöktovábbképző Intézet, Budapest. ISBN 978-963-279-768-7, 189 oldal, e-tananyag  http://tavoktatas.typotex.hu/
  • „Képzők képzése”: a fenntartható minőségi felsőoktatás/ Training of Trainers: Sustainable Quality Higher Education. In: A magyar felsőoktatás szerepe a Tudásháromszög (oktatás-kutatás-innováció) megvalósításában. Az Európa 2020 és az oktatás-képzés 2020 stratégiák/The Role of Hungarian Higher Education in Achieving the Knowledge Triangle (education-research-innovation). The Europe 2020 and the Education-Training 2020 Strategies, MELLearN (Felsőoktatási Hálózat az életen át tartó tanulásért) Egyesület 7. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencia kiadványa/ MELLearN 7th Hungarian National and International Lifelong Learning Conference Proceedings, 2011. április 21-22., Pannon Egyetem, Veszprém, 558 oldal (Magyar / English), ISBN 978-963-88878-3-2, MELLearN, Debrecen. pp. 107-120, 121-134. (CD formátum)

Sturcz Zoltán

  • – Tornyosiné Nagy Éva: Közoktatási szervezetek belső kommunikációs rendszere. In: Varga Lajos (szerk.): Közoktatás-vezetési kutatások 2010-12. Tanulmányok. Közoktatási Vezetők Képzéséért Alapítvány, Miskolc (2012) 297-361. p.

 

Tanulmány, folyóiratcikk, írásban megjelent konferencia-előadás

Benedek András

  • – Dr. Molnár György: New access to the mobile technology as an emerging learning potential. In Inmaculada Arnedillo Sánchez, Pedro Isaías (szerk.): Proceedings of the IADIS International Conference Mobile Learning 2012. Iadis Press, 2012.  pp. 351-354.
  • – Dr. Molnár György: Development of Teacher Competencies in a New Learning Environment in Higher Education. In ICCGI 2012: The Seventh International Multi-Conference on Computing in the Global Information Technology. Velence (I): 2012.  pp. 95-99 (ISBN: 978-1-61208-202-8)
  • Térség és oktatás. KITEKINTÉS (2012) XV: (18) 10-13 p.
  • Quo vadis szakképzés? MUNKAÜGYI SZEMLE (2012) 56. évfolyam:  II. szám) 4-6 p. 
    – Szabóné Berki Éva: Hálózatfejlesztés és innováció a szakmai pedagógusképzésben. In Kozma Tamás, Perjés István(szerk.) Új kutatások a neveléstudományokban – 2011. A múlt értékei és a jövő kihívásai. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2012.   pp. 37-44.   (ISBN: 2062-090X)
    – Tóth Péter Vedovatti Anildo (szerk.) A munka és nevelés világa a tudományban: Program és összefoglalók. Magyarország, Budapest 2012.11.08-2012.11.10: Közoktatási Vezetők Oktatási és Nevelésfejlesztési Alapítvány, 2012. 385p.

Nyíri Kristóf

  • “Bilder der Zeit: Statik und Motorik”, KONstruktiv 288 (Dec. 2012), pp. 18–20.

Balogh Andrásné

  • – Vidékiné Reményi Judit – Benedek András: Többgenerációs tanulás − 21. századi koedukáció ONK 2012 Budapest

Kálmán Anikó

  • Formal-nonformal Learning Acknowledgement to the New Employment Competences (Extended Abstract). In: 40th Annual SEFI Conference: Engineering Education 2020: Meet the Future, 23-26 September, Thessaloniki, Greece, pp. 324-325, ISBN: 978-2-87352-005-2
  • Training of Trainers. Paradigm Shift in Qualitative Higher Education. In: IACEE 2012 World Conference on Continuing Engineering Education, 17-19 May 2012, Valencia, Spain, ISBN: 978-84-8363-858-3 (CD)
    Kálmán, A. (szerk.) (2012) (CD): A magyar felsőoktatás szerepe a Tudásháromszög (oktatás-kutatás-innováció) megvalósításában. Az Európa 2020 és az oktatás-képzés 2020 stratégiák/The Role of Hungarian Higher Education in Achieving the Knowledge Triangle (education-research-innovation). The Europe 2020 and the Education-Training 2020 Strategies, MELLearN (Felsőoktatási Hálózat az életen át tartó tanulásért) Egyesület 7. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencia kiadványa/ MELLearN 7th Hungarian National and International Lifelong Learning Conference Proceedings, 2011. április 21-22., Pannon Egyetem, Veszprém, 558 oldal (Magyar / English), ISBN 978-963-88878-3-2, MELLearN, Debrecen.
  • Lifelong Learning adaptáció, a Tudásháromszög modell. In: Kutatások és innovatív megoldások a szakképzésben és a szakmai tanárképzésben. II. Trefort Ágoston Szakmai Tanárképzési Konferencia, 2012. november 20., Budapest. Szerk. Tóth Péter – Duchon Jenő, ISBN 978-615-5018-39-8 (CD)

Kata János

  • Brain-storming alapú csoportos értékelési módszer alkalmazása a vizsgáztatásban. Szeged, (2012) 181 p.
  • A műegyetemisták tipizálása tanulási szempontból. Taní-tani konferencia. Miskolc, (2012).

Molnár György

  • – Hercz Mária: Pedagógiai paradoxonok: Pillanatképek a szakképzésben tanítókról. In: Benedek András, Tóth Péter (szerk.): A munka és nevelés világa a tudományban: Programok és összefoglalók – XII. Országos neveléstudományi Konferencia. Közoktatási Vezetők Oktatási és Nevelésfejlesztési Alapítvány, Budapest, 2012.  pp. 67-68. (ISBN: 978-963-89110-8-7)
  • Paradigmaváltás a szakmai tanárképzésben – új módszerek és koncepciók a mérnöktanár-képzésben a BME-n. In Benedek András, Tóth Péter, Vedovatti Anildo (szerk.): A munka és nevelés világa a tudományban: Programok és összefoglalók – XII. Országos neveléstudományi Konferencia. Közoktatási Vezetők Oktatási és Nevelésfejlesztési Alapítvány, Budapest, 2012.  pp. 66-67. (ISBN:978-963-89110-8-7)
  • New learning spaces? M-learning’s, in particular the IPad’s potentials in education., In: Michael E. Auer (szerk.):15th International Conference on Interactive Collaborative Learning and 40st International Conference on Engineering Pedagogy. Villach, Ausztria, 2012.09.26-2012.09.28. (IEEE) IEEE, pp. 1-5. Paper 435. (ISBN: 978-1-4673-2426-7)
  • – András Benedek: Development of Teacher Competencies in a New Learning Environment in Higher Education, In: ICCGI 2012 : The Seventh International Multi-Conference on Computing in the Global Information Technology. Velence (I), Olaszország, 2012.06.24-2012.06.29. Velence (I): pp. 95-99. Paper 10216. (ISBN: ISBN: 978-1-61208-202-8)
  • IKT innováció a felsőoktatásban oktatók módszertani továbbképzésében, In: Csapó Benő – Tóth Edit (szerk.): X. Pedagógiai Értékelési Konferencia, SZTE-NDI, Szeged, 2012. ISBN: 978-963-306-150-3, pp. 165.
  • András Benedek: New access to the mobile technology as an emerging learning potential, In: Inmaculada Arnedillo Sánchez, Pedro Isaías(ed.): Proceedings of the IADIS International Conference Mobile Learning 2012, Berlin, Germany, march 11-13, 2012, ISBN: 978-972-8939-66-3, pp. 351-354.
  • A képi gondolkodást segítő 3 dimenziós alkalmazások a tanítási-tanulási folyamatban, In: Dr. Ollé János (szerk.): IV. Oktatás-informatikai konferencia – Tanulmánykötet, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2012. ISBN: 978-963-312-086-6, pp. 162-167. Budapest 2012. február 3-4.
  • A technológia és hálózatalapú alapú tanulási formák és attitűdök az információs társadalomban, különös tekintettel a felsőoktatás bázisára. INFORM TÁRSAD XII.:  (3.) 61-76. p. (2012)
  • Collaborative Technological Applications with Special Focus on ICT based, Networked and Mobile Solutions. WSEAS TRANS INF SCI APPL 9:  (9)271-281 (2012)

Sturcz Zoltán

  • Észrevételek az anglicizmusok fogalmi és használati köréhez. In Szaknyelvkutatási irányzatok és alkalmazások c. kötetben Debrecen PORTA LINGUA  (2012) 77-85. p. ISSN: 1785-2420
  • A Kosztolányi-Meillet vita körülményei és utóélete. HUNGAROLÓGIAI ÉVKÖNYV (2012) 13:(1) 199-219. p. ISSN: 1585-9673

***

2011.

Könyv, könyvrészlet

 

  • Dr. Benedek András: Images in Language. Visual Learning: Metaphors and Metamorphoses.(Szerk.: Benedek András – Nyíri Kristóf) Peter Lang Internationaler Verlag der Wissenschaften, Fankfurt, 2011. 205 p.
  • Dr. Benedek András – Szabóné Berki Éva: Hálózatfejlesztés és innováció a szakmai pedagógusképzésben. In.: Új kutatások a neveléstudományokban 2010.Törekvések és lehetőségek a 21. század elején Az MTA Neveléstudományi Bizottságának sorozata Szerk. Kozma Tamás és Perjés István ELTE Eötvös Kiadó Bp. 2011. 37-44 p. ISSN 2062-09X, 37-43.p.
  • Dr. Benedek András: Lénárd Ferenc hatása a szakképzés fejlesztésére. In: Pszichológiai gondolkodás és pedagógiai gyakorlat. Út a Lénárd-módszerig. Szerk.: Demeter Katalin és Rókusfalvy Pál, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2011. 75-80.p.
  • Dr. Benedek András: A nemzetnevelő Imre Sándor (1877-1945) (Szerk.) A 210. október 28-i emlékkonferencia előadásai. Egyetemtörténeti Füzetek . (Szerk. és bevezető tanulmány: Imre Sándor jelenünknek szóló munkássága és hagyatéka.) BME Műszaki Pedagógia Tanszék, Budapest, 2011. 48 p.
  • Dr. Benedek András: Az atipikus tanulás új lehetőségei. In: A megújuló felnőttképzés. Tanulmányok a neveléstudomány köréből. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. (Szerk.: Zrinszky László) ISBN 978-963-693-198-8, Gondolat, Budapest, 87-99.p.
  • Dr. Kálmán Anikó: Útközben, a Neveléstudományi Doktori Program Évkönyvei 3., Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Program CHERD-HUNGARY. Sorozatszerkesztők: Kozma Tamás, Szabó Ildikó, Szabó László Tamás, Pusztai Gabriella. Szerkesztő: Pusztai Gabriella-Németh Nóra V. 2011., Kapitális Kft., ISBN 978-963-473-445-1, 395. old.
  • Dr. Kálmán Anikó – Németh Balázs (szerk.) (2011) (CD): Bolognától Lisszabonig: Az életen át tartó tanulás stratégiai kérdései és a hálózati együttműködés európai és hazai dimenziói, MELLearN (Felsőoktatási Hálózat az életen át tartó tanulásért) Egyesület Szöveggyűjtemény/ From Bologna to Lisbon: The Strategic Qustions of Lifelong Learning and the European and Hungarian Dimensions of Network Collaboration, MELLearN Collection of Essays, ISBN 978-963-88878-2-5, MELLearN, Debrecen.
  • Szabóné Berki Éva: A szakmai pedagógusképzés sajátosságai – a pedagógiai és pszichológiai stúdiumok megújítása a BME-n. In: Baumstark Bea, Gombocz Orsolya, Hunyady György (szerk.)A tanárképzés 2010-2011 fordulóján: A piliscsabai regionális tanácskozás. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2011. pp. 134-142.
  • Nyíri Kristóf: “Image and Metaphor in the Philosophy of Wittgenstein”, in: R. Heinrich et al., Image and Imaging in Philosophy, Science and the Arts, Proceedings of the 33rd International Ludwig Wittgenstein Symposium, vol. 1, Heusenstamm bei Frankfurt: ontos Verlag, 2011, pp. 109–129.
  • Nyíri Kristóf: “Images in Natural Theology” [revised version of http://www.hunfi.hu/nyiri/Nyiri_Glasgow_tlk.pdf], in: Russell Re Manning, ed., The Oxford Handbook of Natural Theology, Oxford: Oxford University Press, 2011. To appear.
  • Nyíri Kristóf: Kép és idõ [Image and Time], Budapest: Magyar Mercurius, 2011, 176 pp.
  • Nyíri Kristóf: “Time As a Figure of Thought and As Reality”, in: András Benedek and Kristóf Nyíri, eds., Images in Language: Metaphors and Metamorphoses (series VISUAL LEARNING, vol. 1), Frankfurt: Peter Lang, 2011, pp. 57–67.
  • Nyíri Kristóf: “Bild und Gebet”, in: Christoph Dohmen and Christoph Wagner, eds., Religion als Bild – Bild als Religion, Regensburg: Schnell & Steiner Verlag, 2011.
  • Dr. Kata János: Tanulástechnika (jegyzet). TYPOTEX, Budapest, 2011.

 

Tanulmány, folyóiratcikk, írásban megjelent konferencia-előadás

  • Dr. Benedek András: A fenntartható tanulás. (-Balogh Andrásné-Vidékiné Reményi Judit) Szakképzési Szemle, 2011. XXV. évf. 4. sz.201-209.p.
  • Dr. Benedek András: Korunk nevelési kihívásai. In: A szak-és felnőttképzés-szervezés gyakorlata. Raabe, 2011. november, II/39, 1-19.p.
  • Dr. Benedek András: A 21. század nevelési kihívásai. In:Az oktatás jelenlegi helyzete – jövőképe. XIII. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia kötetet, Hajdúszoboszló, 2011. óktóber 18-20. Szerkesztette: Kónyáné Tóth Mária és Molnár Csaba. ISBN 978-963-89144-2-2, SuliszervízOktatási és Szakértői Iroda, Debrecen, 2011, 208-221.p
  • Dr. Benedek András: Szakmai pedagógusképző és szolgáltató központ létrehozása a Közép-magyarországi régióban. (-Szabóné Berki Éva) Szakoktatás, 2011. 10. sz. 12-17.p.
  • Dr. Benedek András: Szakmai tanárképzés-tradíciók és új késztetések. (-Szabóné Berki Éva) In: Szakmai tanárképzés: múlt-jelen-jövő Konferencia dokumentumok FKK Füzetek 7. Szerk.: Hrubos Ildikó, Pfister Éva Nemzetközi felsőoktatási Kutatások Központja Corvinus Egyetem Közgazdaságtudományi Kar Bp. 2011. AULA Kiadó Kft. 18-27.p.ISSN 2060-9698, ISBN 978-963-89082-2-3, 18-26.p.
  • Dr. Benedek András (szerk.): Regionalitás és szakképzés: Új kihívások, új lehetőségek a szakképzésben és felnőttoktatásban. Szimpózium, előadások. ISBN: 978-963-313-041-4, XI. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2011. november 3-5. 64 p.
  • •    Dr. Benedek András: A szakmai képzés és felnőttoktatás regionális jellemzői. In: Regionalitás és szakképzés: Új kihívások, új lehetőségek a szakképzésben és felnőttoktatásban. (Szerk.: Benedek András) Szimpózium, előadások. ISBN: 978-963-313-041-4, XI. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2011. november 3-5. 4-20.p.
  • András Benedek – György Molnár: The Empirical Analysis of a Web 2.0-based Learning Platform The Sixth International Multi-Conference on Computing in the Global Information Technology, June 19-24, 2011,Luxembourg City, Luxembour (Ed: Constantin Paleologu, Constandinos Mavromoustakis, Marius Minea) ISBN: 978-1-61208-008-6, ICCGI 2011, 56-62.p.
  • Andrasne Balogh – Andras Benedek – Judit Videkine Remenyi: Methodological Issues of Sustainable Learning. In: EDEN Annual Conference: Learning and Sustainability. The New Ecosystem of Innovation and Knowledge) 19-22 June 2011, Dublin, IreLand
  • Dr. Kálmán, Anikó (2011): Innovációs célok a felsőoktatási tanárképzésben a Tudásháromszög megvalósításáért. Empirikus kutatások a szakképzésben és a szakmai tanárképzésben – Trefort Ágoston Szakmai Tanárképzési Konferencia, 2011. november 21., Budapest, ISBN 978-615-5018-26-8 (CD formátum)
  • Dr. Kálmán, Anikó (2011): Contribution to Knowledge Triangle by Analyzing the Implemention of the EUA Charter on Lifelong Learning. In: WEE 2011 (1st World Engineering Education Flash Week), SEFI Annual Conference, 27 September – 02 October 2011, Lisbon, Portugal (in process).
  • Dr. Kálmán, Anikó (2011): Institutional Presentation: Budapest University of Technology and Economics. In: Engaging Lifelong Learning: Shaping Inclusive and Responsive University Strategies by Hanne Smidt and Andrée Sursock, EUA Publications 2011, Brussels, Belgium, ISBN: 9789078997283, pp. 70.
  • Dr. Kálmán, Anikó – Krisztián Béla (2011): Könyvismertetés. Kálmán Anikó: Az oktatástól az önálló tanulásig. Acta Scientiarum Socialium, Tomus XXXII./2010/34.- Univ. Kaposvár
  • Dr. Sturcz Zoltán: Húsz év a felsőoktatási nyelvoktatásért. In: Az alkalmazott nyelvészet ma: innováció, technológia, tradíció. Debrecen, Magyarország pp. 42-49.
  • Dr. Molnár György: A tanulói attitűd alakulása a felsőoktatási tapasztalatok tükrében, In: Felnőttképzés ISSN 1785-1858, IX. évfolyam 2011. 3. szám, pp. 17-19
  • Dr. Molnár György: Új módszerek a pedagógiai gyakorlatban – az IKT alapú megoldások tükrében, In: Szakképzési Szemle ISSN 0237-2347, XXVII. évfolyam, 2011. 3. szám, pp. 170-177
  • György Molnár: Visual Thinking in the 3D World – Three-dimensional Applications in Teaching and Learning, 2nd Visual Learning Conference – Budapest, Dec. 1–2, 2011. (folyamatban)
  • Dr. Molnár György: Az e-portfólió szerepe az összefüggő gyakorlatok félévében, használatának tapasztalatai az BME-n, Trefort Ágoston Szakmai Tanárképzési Konferencia, Óbudai Egyetem – TREFORT ÁGOSTON MÉRNÖKPEDAGÓGIAI KÖZPONT, 2011. november 21., ISBN 978-615-5018-26-8 (CD formátum)
  • Dr. Molnár György: A közoktatási vezető képzés vizsgálata, különös tekintettel az IKT alapú tanulástámogatási rendszerekre , XI. Országos Neveléstudományi Konferencia, ELTE, 2011. november 3-5., Gondolati Kiadó, Budapest, ISBN: 978-963-693-380-7 pp. 284.
  • Dr. Molnár György:  Az IKT – alapú tanulástámogatási rendszerek kiterjesztése a pedagógusképzésben, Agria Media 2011 és az ICI-11. Eger, Magyarország, 2011.10.11-2011.10.12.
  • György Molnár: Flashes or steady light? Or the potentials of developing networked learning, In: Miguel Baptista Nunes, Maggie McPherson (ed.): Proceedings of the IADIS International Conference e Learning, IADIS international conference E-learning 2011, Volume II. Rome, Italy, july 20-23, 2011, ISBN: 978-972-8939-38-0, pp. 405-408.
  • György Molnár – András Benedek: The empirical analysis of a web 2.0-based learning platform, In: Constantin Paleologu, Constandinos Mavromoustakis, Marius Minea (ed.): ICCGI 2011, The Sixth International Multi-Conference on Computing in the Global Information Technology, Luxembourg, June 19-24, 2011., ISBN: 978-1-61208-008-6, pp. 56-62.
  • Dr. Molnár György – Czimmer István László: A minőségi oktatás feltételrendszerének vizsgálata a közoktatási vezető képzésben egy empirikus vizsgálat alapján, In: Vidákovich Tibor-Habók Anita(szerk.): IX. Pedagógiai Értékelési Konferencia kötete, SZTE-NDI, Szeged, 2011. ISBN: 978-963-306-091-9, pp. 78.
  • Dr. Molnár György: A hálózatalapú tanulási formák kiterjesztése a felsőoktatás bázisán, 7. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencia  – A magyar felsőoktatás szerepe a tudásháromszög (oktatás-kutatás-innováció) megvalósításában. Az Európa 2020 és az oktatás-képzés 2020 stratégiák, Veszprém, 2011. április 21-22.; letölthető: http://www.mellearn.hu/events/7konf/prezentaciok/b/molnar_gyorgy.pdf
  • Dr. Molnár György: Az ellenőrzés és értékelés oktatástechnikai megoldásai – különös tekintettel az interaktív táblák feleltető rendszereire , In: Dr. Ollé János(szerk.): III. Oktatás-informatikai konferencia – Tanulmánykötet, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2011 január 5. ISBN: 978-963-312-037-8, pp. 207-212. Budapest 2011. január 14-15. ;letölthető:http://oktinf.elte.hu/konferencia2011/regisztracio/index.php?pid=230&id=48&ord=1&cim=&szerzo=moln%E1r%20gy%F6rgy&temakor=0
  • Szabóné Dr. Berki Éva – Dr Benedek András – Dr Kozma Tamás – Dr. Perjés István (szerk.): Hálózatfejlesztés és innováció a szakmai pedagógusképzésben. pp. 37-44. ISSN 2062-09X (2011)
  • Szabóné Berki Éva – Dr Benedek András: Szakmai pedagógusképző és szolgáltató központ létrehozása a Közép-magyarországi régióban. SZAKOKTATÁS 2011:(10.) pp. 12-17. (2011)
  • Szabóné Dr. Berki Éva – Dr Benedek András: Szakmai tanárképzés-tradíciók és új késztetések. In: Hrubos Ildikó, Pfister Éva (szerk.) Szakmai tanárképzés: múlt-jelen-jövő Konferencia dokumentumok NFKK Füzetek 7. Budapest: Aula Kiadó, 2011. pp. 18-27. (ISBN: 978-963-89082-2-3)
  • Dr. Nyíri Kristóf: “A konzervatív idõnézet” [The Conservative View of Time], Századvég, issue 60 (2011/2), pp. 107–120.
  • Vidékiné Reményi Judit: Az élethosszig tartó nyelvtanulás. In: A szak és felnőttképzés-szervezés gyakorlata (Raabe cserelapos kézikönyv). Budapest
  • Vidékiné Reményi Judit: Az élethosszig tartó nyelvtanulás 2. In: A szak és felnőttképzés-szervezés gyakorlata (Raabe cserelapos kézikönyv). Budapest
  • Balogh Amdrásné dr. – Benedek András –  Vidékiné dr. Reményi Judit:: Methodological Issues of Sustainable Learning. In: Proceedings of EDEN Conference, Dublin
  • Vidékiné Reményi, Judit: The Value of User (Student) Generated Content (in Higher Education) from the Viewpoint of Sustainable Learning. CONCEDE Conference, Oeiras
  • Dr. Kata János: Tanulási paraméterek alakulása különböző tanulói célcsoportokban. Taní-tani konferencia Miskolc, 2011.
  • Dr. Kata János: A tanári minősítések objektivitása. (Nevelési konferencia, 2011.)
  • Dr. Kata János: A szakoktatókat különleges anyagból gyúrják. Szakképzési Szemle, 2011. 4. szám
  • Horváth Cz. János (2011): Oktatástechnológia és multimédia, Szakoktatás, 61. évf, 6. szám, p. 21-22.
  • Horváth Cz. János (2011): Hálózatépítés eszközei a szakmai pedagógusképzésben, XI. Országos Neveléstudományi Konferencia, poszter előadás, 2011. november 03-05.

***

2010.

Könyv, könyvrészlet

 

  • Dr. Benedek András (2010): Az atipikus tanulás új lehetőségei. In: A megújuló felnőttképzés. Tanulmányok a neveléstudomány köréből. A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának gyűjteménye. (Szerk.: Zrinszky László) ISBN 978-963-693-198-8, Gondolat, Budapest, 87-99.p.
  • Dr. Benedek András – Sovány István (2010): Szakképzés – változás – igazgatás. In: Közoktatás-vezetési Kutatások 2008-2010 Tanulmányok (Szerk.: Varga Lajos) Közoktatási Vezetők Képzéséért Alapítvány, Miskolc, 2010. 23-70. p.
  • Dr. Benedek András (2010): A szakképzés és felnőttképzés fejlesztése. (Szerk.) ISBN: 978-963-264-072-3, Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet, Budapest, 2010. 539 p.
  • Dr. Benedek András (2010): Új tanulási és tanítási módok az infokomunikációs eszközök elterjedésének időszakában. In: Magyarország 2025. (Kutatásvezető és alkotó szerkesztő: Nováky Erzsébet) 1. kötet, Gazdasági és Szociális Tanács, 2010.110-129.p.
  • Dr. Molnár György (2010): Az információs és kommunikációs technológiák által biztosított innovációs lehetőségek az oktatásban, különös tekintettel az iskolarendszerű képzésekre, In: Dr. Bábosik István (szerk.): Az iskola fejlődési tendenciái, ISBN 963-9228-95-8 Lybrum kiadó, Debrecen, 2010. pp. 160-188

 

Tanulmány, folyóiratcikk, írásban megjelent konferencia-előadás

 

  • András Benedek – György Molnár, János Horváth Cz. (2010): Moodle-based E-portfolio used in teacher training. (In: Sixth EDEN Research Workshop, User Generated Content Assessment in Learning. Enchanching Trasparency and Quality of Peer Production. Emerging Educational Technologies and Digital Assessment Methods, 24-27 October, 2010, Budapest, Hungary. Edited by Morten Flate Paulsen and András Szűcs, Budapest, 2010. ISBN 978-963-87914-4-3, 131-133.p.
  • Dr. Benedek András – Szűcs András (2010): Szakképzés-politikai impulzusok az Európai Unióból. In: Szakképzési Szemle, XXVI. évfolyam 2010., 327-339.p.
  • Dr. Benedek András (2010): Kiemelkedni és kiválónak lenni. In: A 70 éves Cserháti Sándor Műszaki Szakképző Iskola és Kollégium Emlékkönyve 1940-2010, Szerkesztette: farkas Tünde, Nagykanizsa, 2010. 9-10.p.
  • András Benedek – Vidékiné Reményi, Judit (2010): Pedagogy studies in high-tech environment. ATEE 35th Conference, Budapest, Hungary, Responsibility, Challenege and Support in Teacher’s Life-long Professional Development, Budapest, 26th-30th August, 2010, Programme and Abstracts, Ed.: Erzsébet Golnhofer, Magdolna Kimmel, Budapest, 2010. p.224.
  • András Benedek – György Molnár, János Horváth Cz. (2010): Jump over the shadow? From the traditional education to the non-typical one or the experiences of an electronic learning environment. IADIS Multi Conference on Computer Science and Information Systems, Freiburg, Germany, 26-29 july, Proceedings of the IADIS International Conference e Learning, Volume II (Ed. Miguel Baptista Nunes, Maggie McPherson) ISBN:978-972-8939-17-5, 243-246. p.
  • András Benedek (2010): Multimedia Sensors in Learning by Mobile Communication. EDEN Annual Conference: Madia Inspirations for Learning. What makes the impact? 9-12 June 2010, Valencia. Book of Abstract, Ed: Alan Tait, András Szűcs, ISBN 978-963-06-9429-2, European Distance and E-learning Network, 2010
  • Dr. Molnár György – Horváth Cz. János (2010): Tapasztalatok elektronikus tanulási környezetről – A Moodle oktatási keretrendszer leírása, használata, In: Híradástechnika ISSN 0018-2028, 2010/5-6 . szám, pp. 31-36, Felelős kiadó: Nagy Péter
  • Dr. Molnár György (2010): Recenzió “A hallgatók tanulással kapcsolatos motivációi a kecskeméti főiskola GAMF karán” című kötetről, In: Szakképzési Szemle ISSN 0237-2347, 2010. 1. szám, pp. 111-113
  • Dr. Molnár György (2010): A tanár-diák kapcsolat javításának alternatív módszerei, In: Szakoktatás ISSN 0237-5338, 2010. 1. szám, pp. 26-30
  • Dr. György Molnár (2010): Images, Charts, and the Flow of Knowledge, Budapest, Magyarország, 2010.12.01-2010.12.01
  • György Molnár Dr.-  András Benedek Dr. –  János Cz. Horváth (2010): Moodle-based E-portfolio used in teacher training, In: Morten Flate Paulsen & András Szűcs: Book of Abstracts & Workshop Programme Sixth EDEN Research Workshop, 24-27 October, 2010, Budapest, ISBN: 978-963-87914-4-3, pp. 131-134.
  • Molnár György Dr.- Horváth Cz. János (2010): A szakmai pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózat kialakítása, fejlesztése, „A szak- és felnőttképzési hálózatok fejlesztése” konferencia, Pécs, 2010.október 14.
  • György Molnár Dr. –  András Benedek Dr. –  János Cz. Horváth (2010): Jump over the shadow? From the traditional education to the non-typical one or the experiences of an electronic learning environment, In: Miguel Baptista Nunes, Maggie McPherson (szerk.): Proceedings of the IADIS International Conference e Learning, IADIS international conference E-learning 2010, Freiburg, Németország, ISBN: 978-972-8939-17-5, pp. 243-247.
  • György Molnár Dr. (2010): The permanent learning dimensions of sustainable development in light of, 6. Hungarian National and International Lifelong Learning Conference -Lifelong learning, innovation and value creation – Pécs 2010. április 29-30.
  • Dr. Molnár György (2010): Új generációs tanulási módszerek és tanulási környezetek szerepe az oktatásban, In: Molnár Éva-Kasik László(szerk.): VIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia kötete, SZTE-NDI, Szeged, 2010. ISBN: 978-963-306-009-4, pp. 69.
  • Dr. Molnár György – Horváth Cz. János (2010): Új generációs IKT eszközök alkalmazási lehetőségei különös tekintettel a μ-tartalom készítésre, In: Dr. Ollé János(szerk.): II. Oktatás-informatikai konferencia – Tanulmánykötet, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2010. ISBN: 978-963-284-124-3, pp. 155-161. ; letölthető: http://prezi.com/uyvamvzorxmy/ikt-es-tartalom/
  • Dr. Molnár György (2010): Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) szerepe a szakmai pedagógusképzésben, In: Dr. Karlovitz János Tibor (szerk.): Oktatás, nevelés, élethossziglani tanulás, Székesfehérvár, 2010. január 15., A Neveléstudományi Egyesület 2010. évi konferenciája, ISBN: 978-963-88422-1-3, pp. 65.
  • Szabóné dr. Berki Éva (2010): Szakmai pedagógusképzést segítő hálózat Közép-Magyarországon eTInfo 13. évf. 4. sz. 2010. április 2.old.
  • Szabóné dr. Berki Éva (2010): Szolgáltató és kutatóhálózat a szakmai pedagógusképzés segítésére Köznevelés 66. évf. 19-20. sz. 2010. május 14. 19. old.
  • Szabóné dr. Berki Éva (2010): A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem innovációja a szakmai pedagógusképzésben Szakképzési Szemle XXVI. évf. 2010. 2. sz. 182 – 190. old.
  • Szabóné dr. Berki Éva (2010): LLL tanulási színterek és szokások egy empirikus felmérés tükrében Konferenciakötet
  • Szabóné dr. Berki Éva (2010): LLL tanulási színterek és szokások egy empirikus felmérés tükrében III. MISKOLCI TANÍ-TANI KONFERENCIA 2010. 01. 30. XI. Szekció: Az egész életen át tartó tanulás  http://www.uni-miskolc.hu/~drupadm/drupal/files/programfuzet4.pdf
  • Szabóné dr. Berki Éva (2010): A szakmai pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózat kialakítása társszerzővel (Dr. Benedek András) MELLearN Konferencia 2010. április 29-30.
  • Szabóné dr. Berki Éva (2010): A műszaki tanárképzés sajátos feladatai és hallgatói merítési helyzete ELTE BOLYAI Műhelykonferencia Budapest, 2010. 10.16.
  • Szabóné dr. Berki Éva (2010): Innováció a BME szakmai pedagógusképzésében Imre Sándor konferencia 2010. október 28.
  • Szabóné dr. Berki Éva (2010): Hálózatfejlesztés és innováció a szakmai pedagógusképzésben társszerzővel (Dr. Benedek András) X. Országos Neveléstudományi Konferencia 2010. november 4-6. Poszterbemutató
  • Szabóné dr. Berki Éva (2010): A szakmai pedagógusképzést segítő hálózati projekt eredményei APPI konferencia 2010. november 19.
  • Vidékiné dr. Reményi Judit (2010): Irányzatok a hazai “blended learningben”. In: A szak- és felnőttképzés gyakorlata. 2010 február. (RAABE kiadvány)
  • Vidékiné dr. Reményi Judit (2010): Digitális tudástárak használata. In: A szak- és felnőttképzés gyakorlata. 2010 április. (RAABE kiadvány)
  • Vidékiné dr. Reményi Judit (2010): An Emerging Form of Illiteracy and Learning Networks as a Possible Solution. In: Nueveas tendencias de e-learning y actividades didácticas innovadoras. (Az Universidad a Distancia de Madrid (UDIMA) kiadványa)
  • Vidékiné dr. Reményi Judit (2010): Irányzatok a hazai „belnded learningben”. In: A szak és felnőttképzés-szervezés gyakorlata (RAABE cserelapos kézikönyv), 2010. február.
  • Vidékiné dr. Reményi Judit (2010): Digitális tudástárak használata. In: A szak és felnőttképzés-szervezés gyakorlata (RAABE cserelapos kézikönyv), 2010. április.
  • Vidékiné dr. Reményi Judit (2010): Working with Change to Enhance the Potentials of Digital Learning. In: Proceedings of EDEN Conference.
  • Vidékiné Reményi Judit – Benedek András (2010): Pedagogy Studies in a High-Tech Environment. ATEE Conference.

 

 

 


 

2009.

Könyv, könyvrészlet

 

  • Benedek András – Mezei Gyula – Tornyosi Nagy Éva (2009): Közoktatási rendszer- és szervezettan. Közoktatási Vezetők Képzésért Alapítvány, Budapest, p. 319.
  • Benedek András (szerk.) (2009.): Oktatás-innováció és minőségfejlesztés az IKT stratégiai integrálásával – Élenjáró módszerek és gyakorlatok a felsőoktatásban. Konferencia-kiadvány 2008. november 21. ISBN 978-963-420-980-5, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Intézet, Budapest, p. 146.
  • Benedek András – Hunyady Györgyné (szerk.) (2009.): Az oktatás közügy. VII. Nevelésügyi Kongresszus zárókötete. Magyar Pedagógiai Társaság, Budapest, p. 838.
  • Benedek András (2009): Szakképzés: változás vagy reform? In: „Kié az oktatáskutatás In Honorem Kozma Tamás”. (Szerk.: Pusztai Gabriella, Rébay Magdolna) Csokonai Könyvkiadó, Debrecen, pp. 192-204.
  • Benedek András (2009): Szakképzés – Tanulószerződés – Munkába állás – Vállalati képzés. In: Új kutatások a neveléstudományokban – 2008. Hatékony tudomány, pedagógiai kultúra, sikeres iskola. (Szerk.: Kozma Tamás, Perjés István) Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága, Budapest, pp. 183-193.
  • Benedek András (2009): Mobile Learning: New Horizons and Unstable Summits. Mobile Communication and the Ethics of Social Networking. Communications in the 21st century. Engagement and Exposure. Mobil Communication and Ethics of Social Networking. ed. by Kristóf Nyiri, Vienna: Passagen Verlag, pp. 139-147.
  • Kálmán Anikó (szerk.) (2009): A tanulói és tudástársadalom stratégiái, technológiái és módszerei / Strategies, Technologies and Methods in a Learning and Knowledge Society, MELLearN (Felsőoktatási Hálózat az életen át tartó tanulásért) Egyesület 5. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferenciakötet / MELLearN 5th Hungarian National and International Lifelong Learning Conference Proceedings, 2009. április 16-17., Nyugat-magyarországi Egyetem, Sopron, 290 oldal (Magyar / English), ISBN 978-963-87523-9-0, MELLearN, Debrecen.
  • Kálmán Anikó (2009): Az oktatástól az önálló tanulásig. Tanulás Támogatás Útmutató Füzetek, Budapest, 240 old. (Szerk.: Dr. Benedek András), ISBN 978-963-7163-90-6, ISSN 2061 263X, BME APPI, Műszaki Pedagógia Tanszék.
  • Kálmán, A. (szerk.) (2009):  A tanulói- és tudástársadalom stratégiái, technológiái és módszerei / Strategies, Technologies and Methods in a Learning and Knowledge Society, MELLearN (Felsőoktatási Hálózat az életen át tartó tanulásért) Egyesület 5. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencia Stratégiai Háttérdokumentum és vitaindítók/  MELLearN 5th Hungarian National and International Lifelong Learning Conference Strategic Background Paper and Discussion Primings, 2009. április 16-17., Nyugat-magyarországi Egyetem, Sopron, 52 oldal (Magyar / English), ISBN 978-963-87523-6-9, MELLearN, Debrecen.
  • Tóth Béláné – Tóth Péter (2009): Oktatástechnológia és multimédia. Ligatúra Kiadó, Budapest, p. 151 ISBN 978-963-86113-5-2
  • Peter Toth (2009): Investigation of Online Learning Process. In: Moodle by Web-mining Methods. pp. 56-71. Pal Pentelenyi (Ed.): Case Studies. Ligatura Kiadó, Budapest, p. 175 ISBN 978-963-86113-4-5

 

Tanulmány, folyóiratcikk, írásban megjelent konferencia-előadás

 

  • Benedek András (2009): Negyedszázados a Szakképzési Szemle. 25 év – Nagy idő! In: Szakképzési Szemle, XXV. évf. 3. sz. pp. 245-247.
  • Benedek András (2009): Innováció és minőség – intézményi stratégiák. Magyar Minőség elektronikus folyóirat, 2007/07, pp. 23-29.
  • Benedek András (2009): A technológiák hatása tanulási környezetünk változására. In: “A jövőkutatás helye a 21. században. A jövőkutatás fejlődése és tudományterületi kapcsolatai” VII. Magyar (Jubileumi) Jövőkutatási Konferencia. Budapest, 2008. november 13-14. Konferencia kötet, Palatia Nyomda és Kiadó Győr, pp. 58-53.
  • Benedek András (2009): Új folyamatok és régi struktúrák az oktatásban. In: Az oktatás közügy. VII. Nevelésügyi Kongresszus zárókötete. (Szerk.: Benedek András és Hunyady Györgyné) Magyar Pedagógiai Társaság, Budapest, pp. 550-554.
  • Benedek András (2009): Tanulás és tudás a digitális korban. In: XXIX. Országos Tudományos Diákköri Konferencia, Tantárgypedagógiai és Oktatástechnológiai Szekció, Szombathely, 2009. április 8-10. (szerk.: Balogh Imre) ISBN 978-963-9871-24-3, Nyugat-magyarországi Egyetem Természettudományi és Műszaki Kar, Szombathely, pp. 14-20.
  • Benedek András (2009): Innováció és minőség: Intézményi stratégiák és fejlesztési programok. In: Szakképzési Szemle, XXV. évf., 1. szám, pp. 61-68.
  • Benedek András (2009): Notes on the Perspectives of Media Convergence and the New Learning Paradigm. In: New Technology Platforms for Learning – Revisited. LOGOS Open Conference on strengthening the integration of ICT research effort. Proceedings, 19-20 January 2009, Budapest, Hungary. ISBN 978-963-87914-1-2, EDEN, pp. 15-19.
  • Benedek András (2009): Szakképzés és nevelés – Új folyamatok, régi struktúrák? (A VII. Nevelésügyi Kongresszus – 2008. augusztus), In: Szakképzési Szemle, XXV. évf., 1. szám, pp. 80-86.
  • Horváth Cz. János (2009): Tanárok és kurzusok hatékonyságmutatóinak vizsgálata a Moodle tanulmányi keretrendszerben, I. Oktatás-informatikai konferencia, Budapest, 2009.01.30. ISBN 978-963-284-123-6
  • Horváth Cz. János (2009): Tanulmányi keretrendszerek felhasználói hatékonyságvizsgálata, Networkshop 2009, Szeged, 04.15-17.
  • Horváth Cz. János (2009): SCORM tananyagok és fejlesztő eszközeik hatékonyságának vizsgálata; Multimédia az oktatásban 2009 Konferencia, Debrecen, 06.24-25.
  • Horváth Cz. János (2009): E-portfolio management for technical teacher education, A mérnöktanár-képzés múltja, jelene és jövője – Biszterszky Elemér Emlékkonferencia, Budapest, (2009. november 3.) ISBN 978-963-7154-89-8
  • Kata János (2009): Nem az iskolának, hanem az életnek tanulunk. In: Szakoktatás, 59. évf. 2009/3. szám pp. 8-12.
  • Kata János (2009): Válasz a válaszra adott válaszra In: Szakoktatás, 59. évf. 5. szám pp. 20-23.
  • Kálmán, A. (2009): Az életen át tartó tanulást megalapozó kompetenciák kialakulása a nonformális és informális tanulás dimenziójában, IX. Országos Neveléstudományi Konferencia – Neveléstudomány- Integritás és integrálhatóság, Program, Tartalmi összefoglalók, 2009. november 19-21., Veszprém. 123/2009, MELLearN, Pannon Egyetem, Veszprém. P. 160
  • Kálmán, A. (2009): Az életen át tartó tanulást megalapozó kompetenciák kialakulása a nonformális és informális tanulás dimenziójában, 5. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencia Konferenciakötet, 2009. április 16-17., Nyugat-magyarországi Egyetem, Sopron. ISBN 978-963-87523-9-0, MELLearN, Debrecen. pp. 170-187.
  • Kálmán, A. (2009): The Place of Cooperation in the Increase of Lifelong Learning. In: 25th DRC Annual Meeting and Conference, Eötvös Loránd University, Budapest 2008, pp. 141-149.
  • Kálmán, A. (2009): Formation of Competences Establishing Lifelong – Learning in the Dimension of Non-Formal and Informal Learning. In: Modern Management Research Conference: Insights into the Sustainable Growth of Business, Vilnius, Lithuania, November 19-21. (CD)
  • Lőrincz Éva Anna (2009): Új lehetőségek a szakmai képzés fejlesztésére. In: Szakképzési Szemle XXV. évf. 2. szám pp. 226-235 ISSN 0237-2347
  • Molnár György (2009): Az egész életen át tartó tanulás informális és nonformális színtereinek vizsgálata, Országos Neveléstudományi Konferencia, november 19-21., Pannon Egyetemi Kiadó, Veszprém, p. 174, letölthető: http://www.nevelestudomany.hu/onk2009/regisztracio/index.php?pid=230&id=134&ord=1&cim=&szerzo=moln%E1r%20Gy%F6rgy&temakor=0
  • Molnár György (2009): Az E-learning új útjai – oktatási keretrendszerek alkalmazásának lehetőségei, különös tekintettel a Moodle rendszerre, Tudomány hete a Dunaújvárosi Főiskolán, Dunaújváros, 2009. november 10.
  • Molnár György (2009): Az információs és kommunikációs technológiák jelentősége a mérnöktanárképzésben, A mérnöktanár-képzés múltja, jelene és jövője – Biszterszky Elemér Emlékkonferencia, BMF, Budapest, 2009. november 3., ISBN: 978-963-7154-89-8, letölthető: http://tmpk.bmf.hu/conferences/bek09/dl/14A-MGy.pdf
  • Gyorgy Molnár (2009): ICT, Network and mobile communication’s solution in mirror of non tipical forms, In: Dr. Anikó Kálmán (szerk.): MELLearN Conference Proceedings, 5. Hungarian National and International Lifelong Learning Conference – Strategies, Technologies and Methods in a Learning and Knowledge society – Sopron április 16-17., ISBN: 978-963-87523-9-0, Rexpo Kft., Debrecen, 2009. pp. 85-98; letölthető: http://www.mellearn.hu/events/5konf/absztraktok/molnar_gyorgy.pdf
  • Molnár György (2009): Tapasztalatok a Moodle e-learning keretrendszer alkalmazásáról – Az alkalmazott Moodle oktatási keretrendszer leírása, használata, In: “Oktatás-innováció és minőségfejlesztés az IKT stratégiai integrálásával – élenjáró módszerek és gyakorlatok a felsőoktatásban” (Szerk.: Benedek András). Konferencia kiadvány, ISBN 978-963-420-980-5, BME, Budapest, pp. 50-64.
  • Gyorgy Molnár (2009): The application opportunities of the digital boards in the education, In: Agria Media 2008. I. kötet. (Szerk.: Dr. Nádasi András), ISBN 963-9417-09-2, EKF Líceum Kiadó, Eger, 2009. április, pp. 167-174.
  • Molnár György (2009): IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban, In: VII. Nevelésügyi Kongresszus “Az oktatás közügy” Zárókötet, (Szerk.: Dr. Benedek András – Dr. Hunyadi Györgyné), ISBN 978-963-06-7276-4, Juhász Nyomda, Szeged, pp. 428-436.
  • Nyiri Kristóf (2009): Towards a Philosophy of Schematic Images. In: Lars Denicke, Peter Thaler és Bernd M. Scherer (szerk.), Prepare for Pictopia, Berlin: Pictoplasma Publishing / Berlin: Haus der Kulturen der Welt, 2009, pp. 94–99.
  • Nyiri Kristóf (June 2009): Film, Metaphor, and the Reality of Time. In: New Review of Film and Television Studies, vol. 7, no. 2. pp. 109–118.(http://dx.doi.org/10.1080/17400300902816796)
  • Nyiri Kristóf (2009): Szubjektív idő, Világosság, 2009. nyári szám, pp. 47-54.
  • Nyiri Kristóf (2009): Gombrich on Image and Time In: Journal of Art Historiography (http://www.gla.ac.uk/departments/arthistoriography), no. 1.
  • Sturcz Zoltán (2009): Kell-e a szakmai nyelvművelés a felsőoktatásban? In: NYELVINFO XVII. évf. 2009/1. szám pp. 3–13.
  • Sturcz Zoltán (2009): Még ezért is nehéz a szaknyelvoktatás. In: Szaktudás idegen nyelven. Cikkek, tanulmányok a hazai szaknyelvoktatásról és -kutatásról. Porta Lingua – 2009. Debrecen, p. 410. pp. 119 – 125.
  • Sturcz Zoltán (2009): A tantestület nyelvtudása, mint az iskolafejlesztés egyik eszköze. In: Az oktatás közügy. A VII. Nevelésügyi Kongresszus zárókötete. (Szerk.: Benedek András–Hunyady Györgyné) Budapest, Magyar Pedagógiai Társaság, p. 838. pp. 498–504.
  • Sturcz Zoltán (2009): Nyelvpolitikai, nyelvoktatási jegyzetek a bolognai rendszerű oktatás kapcsán. In: A magyar mint európai és világnyelv. (Szerk.: Nádor Orsolya) MANYE – Balassi Intézet, Budapest, 2009. p. 319. pp. 71–76.
  • Szabóné dr. Berki Éva (2009): A szakképzés szaktanár-utánpótlása „MÚLT, JELEN ÉS JÖVENDŐ” Konferencia a magyarországi szakképzésről NSZFI – Öveges József Gyakorló Középiskola és Szakiskola konferencia Budapest, 2009. 06. 02. (konferenciakötet megjelenés alatt)
  • Szabóné dr. Berki Éva (2009): Válság vagy változás a szakmai tanárképzésben? / Crisis or Reformation of Pedagogical Education in Vocational Schools? A mérnöktanár-képzés múltja, jelene és jövője – Biszterszky Elemér Emlékkonferencia, BMF, Budapest, 2009. november 3. ISBN: 978-963-7154-89-8, letölthető: http://tmpk.bmf.hu/conferences/bek09/dl/15E-SzBE.pdf
  • Szabóné dr. Berki Éva (2009): Szakmai tanulási utak. In: VII. Nevelésügyi Kongresszus “Az oktatás közügy” Zárókötet. (Szerk.: Dr. Benedek András – Dr. Hunyadi Györgyné) ISBN 978-963-06-7276-4, Juhász Nyomda, Szeged, pp. 614-617.
  • Szabóné dr. Berki Éva (2009): Távmunka tanácsadói képzés indítása a BME-n, VIII. Országos Távmunka Konferencia, Budapest, 2009. 12.03. Letölthető: www.bmik.hu
  • Szabóné dr. Berki Éva (2009): „Az életen át tartó tanulás színterei, szokásai” c. empirikus kutatás keretében végzett kérdőíves felmérés összegző elemzése, értékelése In.: „A hazai LLL helyzet feltárása és elemzése” című pályázat Kutatás a „Szak- és felnőttképzési kutatások támogatása” című NSZFI pályázat keretében Záró kutatási beszámoló 5. fejezet, pp. 167-249.
  • Tóth Péter – Béky Gyuláné (2009): A tanulás eredményességét befolyásoló tényezők és a választott szakmacsoport iránti elkötelezettség vizsgálata középiskolás tanulók körében. Budapesti Nevelő, XLV. évf. 1. sz., pp. 17-65, ISSN 0133-2228
  • Tóth Péter – Béky Gyuláné (2009): A tanulás eredményességét befolyásoló tényezők vizsgálata középiskolás tanulók körében. In: Szakképzési Szemle, XXV. évf. 2. sz., pp. 130-149, ISSN 0237-2347
  • Tóth Péter (2009): A tanulási stílus vizsgálata budapesti középiskolás tanulók körében. Iskolakultúra, XIX. évf. 7-8. sz., pp. 36-54, ISSN 1215-5233
  • Tóth Péter – Béky Gyuláné (2009): Környezeti változók hatása a tanulás eredményességére. In: Szakképzési Szemle, XXV. évf. 4. sz., pp. 379-402, ISSN 0237-2347
  • Peter Toth (2009): Utilisation of 2nd Generation Web Technologies. In: Master Level Vocational Teacher Training. Acta Didactica Napocensia, Vol. 2, No. 1, pp. 59-68, ISSN 2065-1430
  • Tóth Péter (2009): Interaktív tananyagok feldolgozásbeli sajátosságainak bemutatása web-mining módszerekkel. In: Oktatás-innováció és minőségfejlesztés az IKT stratégia integrálásával – Élenjáró módszerek és gyakorlatok a felsőoktatásban. (Szerk.: Benedek András), BME APPi Konferencia, Budapest, 2008. november 21. Konferenciakötet, pp. 105-115, ISBN 978-963-420-980-5
  • Peter Toth (2009): On-line Dialogue in Common Module Delivery. In: L. Gómez Chova – D. Martí Belenguer – I. Candel Torres (eds.): Proceedings of International Technology, Education and Development (INTED) Conference, Valencia, Spain, pp. 3013-3021, ISBN 978-84-612-7578-6
  • Peter Toth (2009): Analysis of Student Behaviour in Virtual Learning Environment by Web-Mining Methods. In: L. G. Chova – D. M. Belenguer – I. C. Torres (Eds.): Proceedings of Education and New Learning Technologies (EduLearn09) Conference, Barcelona, Spain, 6-8 July 2009. pp. 3463-3473, ISBN 978-84-612-9802-0
  • Peter Toth (2009): Cooperative Learning by Utilization of 2nd Generation Web Technologies. In: L. G. Chova – D. M. Belenguer – I. C. Torres (Eds.): Proceedings of Education and New Learning Technologies (EduLearn09) Conference, Barcelona, Spain, 6-8 July 2009. pp. 3450-3462, ISBN 978-84-612-9802-0
  • David Lord – Agnes Toth – Peter Toth (2009): Staff Development on Distance Learning Technologies. N. Kraker – E. Lickl – U. Traussnigg – M. H. Schlener (Eds.): Proceedings of the 38th International IGIP Symposium, Q2 of E2 – Quality and Quantity of Engineering Education, Graz, Austria, 6-9 september 2009.
  • Peter Toth (2009): Utilization of Web-mining Algorithms in Evaluation of Virtual Courses. pp. 49-60. In: Laszlo Kadocsa – Gyula Guban (Eds.): MOTIVATE Conference Proceedings, p. 106, October 2009, Dunaújvárosi Főiskola, Dunaújváros, ISBN 978-963-9915-24-4
  • Vidékiné dr. Reményi Judit (2009): Távoktatás. In: A szak és felnőttképzés-szervezés gyakorlata (RAABE cserelapos kézikönyv), 2009. április.
  • Vidékiné dr. Reményi Judit (2009): Új módszerek a felnőttoktatásban. In: A szak és felnőttképzés-szervezés gyakorlata (RAABE cserelapos kézikönyv), 2009. szeptember.
  • Vidékiné dr. Reményi Judit (2009): A fogalmi bőség zavarában. EDUKREATÍV webes magazin, 2009. 1. szám.
  • Vidékiné dr. Reményi Judit (2009): A távoktatás, az e-learning elméleti és gyakorlati alapjai, a digitális távoktatás jövője. In: Felnőttoktató. (Szerk.: Henczi Lajos) Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 338-354.
  • Vidékiné dr. Reményi Judit (2009): Képzési programok, tananyagok elkészítésével és képzésekre történő biztosításával összefüggő feladatok. In: Felnőttoktató. (Szerk.: Henczi Lajos) Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 415-426.
  • Vidékiné dr. Reményi Judit (2009): A felnőttoktató megváltozott szerepei. In: Felnőttoktató (szerk.: Henczi Lajos) Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 434-439.
  • Vidékiné Reményi Judit (2009): Felnőttoktató tutori szerepkörben. In: Felnőttoktató. (Szerk.: Henczi Lajos) Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 483-495.
  • Vidékiné dr. Reményi Judit – Balogh Andrásné (2009): Új módszerek. In: Felnőttoktató. (Szerk.: Henczi Lajos), Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, pp. 313-325.
  • Vidékiné dr. Reményi Judit – Bertalan Zsolt, Dávid László, Elek Csaba (2009): A szakmai elméleti és gyakorlati oktatók munkahelyi tapasztalatszerzési lehetőségei, gyakorlatai, módszerei hazánkban és az EU országaiban, bevált legjobb gyakorlatok és azok adaptációs lehetőségei. („A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” c. TÁMOP Tanulmány az NSZFI megbízásából).