Végzős hallgatink véleménye a FOKSZ-ról, 2011

Végzős hallgatóink véleménye a FOKSZ- képzésről, 2011

 

Serman Katalin

 

1. Milyennek ítélte meg a FOKSZ képzésünket?

A képzés során megkaptam azokat a szakmai kompetenciákat, amelyek a szakértői feladatkör betöltéséhez szükségesek. A tanulmányok során kiváló felnőtt oktatókkal ismerkedtem meg, elméleti és gyakorlati tapasztalatokat szerezve tőlük. Tanulótársaimnak köszönhetően újra átéltem az együttes és egymástól való tanulás élményeit. Megszereztem azt a hátteret, amivel másokat is meg tudok győzni az élethosszig tartó tanulás fontosságáról.

2. Milyen pozitív, előnyös elemeket fedeztek fel a képzésünk kapcsán?

  • Az egyetem hírnevéhez méltóan a képzést az oktatók szakmaisága és hitelessége, valamint nagyfokú emberségessége jellemzi.
  • Nyitottak voltak a kritikára, a lehetőségekhez mérten igyekeztek rugalmasan alkalmazkodni a hallgatói igényekhez.
  • Azonnal kamatozó, alkalmazható tudást szereztem, amit mindennapi munkám során hasznosíthatok.

3. Kinek ajánlanák a képzésünket?

  • Pedagógusoknak, akiknek nincs megfelelő elméleti háttere a felnőtt oktatásban való részvételhez;
  • oktatásszervezőknek (piaci alapon működő felnőttképzési intézményeknek);
  • önkormányzati dolgozóknak;
  • felsőoktatási intézmények tanulmányi ügyintézőinek;
  • felnőttek szakképzésében közreműködőknek
  • mindenkinek, aki számára fontos az élethosszig tartó tanulás

 

***


Molnár Zsolt

 

1. Milyennek ítélte meg a FOKSZ képzésünket?

A FOKSZ képzés a várakozásaimnak megfelelő volt, sőt annál még egy picivel többet is adott. Ez volt a harmadik diplomám, amit a BME-n szereztem, és most sem csalódtam: a képzés kombinálta az intézmény múltjával járó tudásanyagot és a korszerű tananyagot.

2. Milyen pozitív, előnyös elemeket fedeztek fel a képzésünk kapcsán?

A képzés erőssége volt, hogy a felnőttképzéshez kapcsolódó minden területet felölelt (pszichológia, andragógia, marketing, stb.), és az esetek nagy részében komoly hangsúlyt helyezett a gyakorlati ismeretekre is. A képzés vezetői részéről a támogató környezet folyamatosan segítette az előrehaladást.

3. Kinek ajánlanák a képzésünket?

Azoknak mindenképpen, akik felnőttek képzésével foglalkoznak, felnőttképzési intézményben a felnőttképzési tevékenységet vezetik, vagy irányítják. Emellett azoknak a pedagógusoknak, akik szakmai érdeklődésből foglalkozni szeretnének az életen át tartó tanulással.

 

***

 

Bódiné Gál Gyöngyi

 

1. Milyennek ítélte meg a FOKSZ képzésünket?

A képzés jól strukturált volt, a két év alatt minden fontosabb témakört érintett, amelyre egy felnőttoktatási szakértőnek szüksége lehet. Az oktatók többsége jól felkészült, és jó érzékkel súlyozta azokat a tananyagokat, amelyek valóban hasznosak lehetnek ezen a szakirányon.

2. Milyen pozitív, előnyös elemeket fedeztek fel a képzésünk kapcsán?

Hasznos ötletnek tartom a tanulás Moodle rendszeren keresztül történő támogatását. Jó lenne, ha minden oktató megbarátkozna ezzel a praktikus technikai háttérrel. A külső gyakorlatok és tréningek hatékony eszközei voltak a gyakorlati ismeretátadásnak. A képzés időbeosztása jó volt, a havi két konzultációs nap munka, család, utazás mellett is teljesíthető.

3. Kinek ajánlanák a képzésünket?

Mindazoknak, akik a felnőttképzés területén hosszú távra terveznek, szeretnének hatékonyan dolgozni, és elég igényesek arra, hogy munkájukat szakszerűen végezzék.

 

***