Szakképzés-pedagógiai Kutatócsoport nyilvános műhelyprogramja 2023. május 31-én

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Karának Műszaki Pedagógia Tanszékén 2022 márciusában létrejött Szakképzés-pedagógiai Kutatócsoport legutóbbi nyilvános műhelyprogramjára 2023. május 31-én került sor.

A szakmai fórumon két nemzetközi együttműködésben megvalósuló projekt bemutatására került sor.

Győri János, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézetének oktatója az LS4VET program (Lesson Study for Vocational Education and Training) kapcsán Egy Erasmus+ fejlesztési program tanulságai: a nem formális tanári tanulás elismertetésének lehetőségei a magyar szakképzésben címmel szólt a projekt során kifejlesztett módszertan jelentőségéről, tevékenységciklusáról. Kiemelte, hogy a program célja a tanórakutatás módszertanának adaptálása a szakképző intézmények számára az oktatás minőségének javítása, a fenntartható változás szervezeti kultúrába történő beépülése érdekében.

 

Bükki Eszter, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Neveléstudományi Intézetének munkatársa az LS4VET modell gyakorlati kipróbálásának tapasztalatait összegezte, mely három fő cél köré összpontosul:
– adaptív oktatók fejlesztése a tanítási gyakorlat vizsgálatán keresztül
– tudásterületi határátlépéseken alapuló együttműködés és tanulás
– az LS4VET mint fenntartható folyamat beépülése az intézményi gyakorlatba.

 

Szalma Éva, a BME Mérnöktovábbképző Intézet munkatársa a D-Reskill@U projekt fejlesztéseit mutatta be. A projekt a munkaerőpiaci igények kiszolgálását, valamit a munkavállalók hatékonyabb elhelyezkedését segíti azáltal, hogy megoldásokat kínál a munkavállalók hatékony átképzési/továbbképzési lehetőségei vonatkozásában, valamint pályaválasztási, tanácsadási eszközök alkalmazásában az Európai Készségfejlesztési Program iránymutatásainak megfelelően.